Capezio spicc cipő

 

 

Anna Pavlova 1910-ben, első amerikai turnéján vásárolt Capezio spicc cipőt magának, illetve az egész társulatnak. Elégedettsége és dicsérete garancia volt Salvatorének a sikerre.

 

 

A tánc ikonja - 129 Capezio év

Salvatore Capezio 1871. április 13-án született az olaszországi Muro Lucanóban. 1887-ben, 17 évesen nyitotta meg üzletét a New York-i Metropolitan Operaház mellett.  Ajtaja felett a következő címer volt kitéve: „A színházi és történelmi cipőkészítő.”

Üzletét a Metropolitan számára készült színházi cipők javításával kezdte. Salvatore azon a napon vált suszterből cipőkészítő mesterré, amikor egy sürgősségi párat készített Jean de Reszke számára.

Felismerte, hogy a tánc-, különösen a spicc cipők esetében milyen kihívásokat rejt a munka, hogyan egyensúlyozzon a finom felépítés és a komplex mérnöki munka között.

Vásárlói pedig azt ismerték fel, hogy Capezio azon néhány mesterember közé tartozik, aki képes szembenézni a kihívással.

A bolt hamarosan táncosok találkozóhelye lett, akik itt beszélték meg igényeiket, majd elvittek egy pár cipőt. Különösen egy táncosnő, a La Scala tanulója, Angelina Passone időzött el hosszasan a cipők feletti vitáknál; később össze is házasodtak.

 

 

Ahogy népszerűsége nőtt, úgy látogatott el hozzá egyre több táncos a világ minden tájáról. Végül családjára bízta kimunkált cipőkészítő technikáját, akik csatlakoztak hozzá az üzletben, és a Capezio kivételesen széles hírnévre tett szert.

A 30-as évekre az egész Broadway Capezióban táncolt a Ziegfeld Follies-ban és egy tucat másik musicalben. 1941-ben, Claire McCardell divatkollekciója részeként mutatta be a Capezio piskótatalpú balettcipőjét.

 

 

A lelkes visszhang hatására a Lord & Taylor, Neiman Marcus és más nagyobb üzletek is elkezdték vásárolni és népszerűsíteni a Capezio termékeket.  

A folyamat csúcspontjaként 1949-ben a Capezio a Vogue címlapjára került, 1952-ben pedig elnyerte a Coty Award-ot, a divat legmagasabb elismerését.

A Capezio sikere az innovációnak és a táncosokkal való kiváló kapcsolatnak volt köszönhető. Ebben a szellemben jött létre 1952-ben a Capezio Dance Award díj azok számára, akik jelentőset és maradandót alkottak a tánc területén.

A Capezio Alapítványt pedig 1953-ban hozták létre, hogy népszerűsítse és elismerje a tánc területén elért eredményeket.

 

A világ számos előadója ismerte el Capezio munkásságát:

Anna Pavlova, Fred Astaire, Gene Kelly, Sammy Davis Jr., Charles “Honi” Coles, Alicia Alonso, Bob Fosse, Mick Jagger, Liza Minelli, Gregory Hines, Tommy Tune, Ann Reinking, Debbie Allen, Ben Vereen, Charo, Merrill Ashley, Rob Marshall, Ashley Tuttle, Fatima, Savion Glover, Brian Friedman, Madonna, Gwen Stefani, Justin Timberlake, Britney Spears, Katy Perry and Lady Gaga.




Habár a családi üzlet manapság nem olyan, mint régen, a harmadik és negyedik generációs családtagok elkötelezetten dolgoznak azért, hogy Salvatore öröksége fennmaradjon.

A modern technika és gépesítés ellenére a cég a mai napig kézzel készít bizonyos megrendeléseket például a következő előadásokhoz: Oroszlánkirály, Memphis, Billy Elliot, A Chorus Line, La Cage Aux Folles, Addams Family, Chicago, Mamma Mia, Wicked, the Rockettes, Ringling Brothers, Barnum & Bailey Circus és Disney.

A Capezio termékek az alábbi televíziós produkciókban tűntek fel: So You Think You Can Dance, Dancing with the Stars, Gossip Girl, 30 Rock, Saturday Night Live, Elf, Burlesque, Black Swan, Center Stage, The Company és Chicago.

A cég elkötelezettsége, hogy a legmagasabb minőségű termékekkel lássa el a táncosokat újabb innovációkra ösztönzi a tervezőket.

 

 

Capezio büszkén mutatta be az alábbi forradalmi lábbeliket: Dansneaker®, footUndeez™, sztepp cipő Tele Tone® lemezekkel, the Pedini® stílus, a széles körben elismert Fizzion™, az innovatív SnakeSpine™ és a spicc cipők. A Capezio a táncra úgy tekint, mint egy művészeti forma, életstílus, attitűd. A Capezio elkötelezettebb a tánc iránt, mint valaha.

Itt kezdődött minden...

.

<<< vissza Ismert márkák főoldal

.

.

.